Національний урок з медіаграмотності
До Всесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності, який припадає на 25-31 жовтня, Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) запрошує українські школи долучитися до проведення Національного уроку з медіаграмотності.
Урок спрямований на розвиток уміння ідентифікувати фейки та протистояти їхнім негативним впливам. За даними молодіжного опитування U-Report, лише 14% підлітків і молоді завжди перевіряють інформацію. При цьому молоді люди багато часу проводять в Інтернеті та щодня споживають значні обсяги контенту.
>Завантажуйте матеріали для проведення уроку
Урок розрахований на учнів 7-11 класів та створений на основі навчального серіалу BreaktheFake, у якому українські зірки розпізнають та спростовують міфи про COVID-19 та вакцинацію. Вчителі, які скористаються розробкою, отримають сертифікат та шанс виграти подарунки від ЮНІСЕФ.
Щоб взяти участь у розіграші подарунків, треба:
- провести урок та зробити декілька фото проведеного уроку разом з учнями (або скрінів, якщо урок проводився онлайн);
- опублікувати їх у Facebook із хештегом #BreakTheFake;
- обов’язково заповнити заповнити анкету за посиланням до 15 листопада включно.
Сертифікати будуть відправлені всім учасникам, хто виконав умови. Результати розіграшу будуть повідомлені 30 листопада.
Урок можна проводити як цілісне заняття в онлайн чи офлайн форматі, або ж використовувати окремі вправи з розробки під час проведення уроків з різних дисциплін, які вимагають навичок медіаграмотності, наприклад, історія, правознавство, біологія, тощо.
Важлива частина заняття - це робота з навчальними відео. Шість серій дають відповіді на питання про те, звідки беруться фейки, що таке конспірологічні теорії, чому не завжди варто довіряти блогерам, які слова-маркери мають насторожити у публікаціях та які методи допоможуть перевірити справжність фотографії чи відео. Головні герої відео - українські зірки - Джеррі Хейл, Алла Костромічова, Анна Трінчер, Аліна Паш, Костя Клепка та Даша Квіткова. Ведучим освітнього серіалу став Нікіта Добринін. Серіал допомагали створювати експерти ключових факт-чекінгових організацій України. Урок розробила Марина Дашко, вчителька-методистка, авторка навчальних матеріалів з медіаграмотності.
Проєкт створений за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку USAID та ING Bank.