A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Солоницівська гімназія "Перлина" Солоницівської селищної ради

ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПРАВОПОРУШЕНЬ СЕРЕД НЕПОВНОЛІТНІХ

Дата: 18.12.2024 12:14
Кількість переглядів: 52

Фото без опису

 

Правопорушення, здійснені неповнолітніми, - це небезпечне соціальне явище, оскільки, по-перше, негативно впливають на формування особистості; по-друге, завдають значної шкоди суспільству через втрату трудових ресурсів (лише третина покараних повертаються до повно цінного суспільного життя); по-третє, відіграють значну роль у формуванні рецидивної злочинності (дві третини рецидивістів розпочинають свій злочинний шлях ще неповнолітніми).

Кожен 8-9-й злочин в Україні здійснюється неповнолітніми. Близько 11% серед осіб, які беруть участь у скоєнні злочинів, - неповнолітні. Кількість підлітків, що вчинили злочин вдруге, за останні роки зросла майже на 19 % .

Одним із напрямів у боротьбі зі злочинністю взагалі та злочинністю неповнолітніх, зокрема, є профілактична діяльність.

Профілактика правопорушень серед неповнолітніх в Україні проводиться зусиллями соціально-психологічних служб, педагогів, співробітників соціальних служб, служб у справах неповнолітніх, працівниками правоохоронних органів. 

 У процесі дослідження проведеного центрами соціальних служб для молоді, було виявлено, що причинами скоєння злочинів самі підлітки вважають: не усвідомлення наслідків своїх вчинків - 67 %; надмірне вживання алкоголю, наркотиків - 28 %; незнання законів України - 5 %; недостатнє виховання та увага з боку батьків - 59 %; вплив друзів, негативної компанії - 50 %; важке матеріальне становище - 18,5 % .

Отже, серед ключових чинників ризику щодо можливості скоєння злочинів неповнолітніми можна назвати такі: недостатній рівень правосвідомості та правових знань; брак організованої системи дозвілля; вживання алкогольних та наркотичних речовин; низький рівень правових знань батьків та недостатня увага з їхнього боку до виховання тощо.

З метою уникнення правопорушень серед наших здобувачів освіти в закладі проводиться робота спрямована на недопущення виникнення правопорушень; усунення, послаблення або нейтралізацію причин та умов злочинності, окремих її видів та конкретного злочину, зокрема:

- анкетування учнів 5-9 класів на тему «Що ти вважаєш злочином?»;

- перегляд та обговорення з учнями фільмів, пов’язаних із правопорушеннями серед дітей;

- знайомство з роботою поліції;

 

 

- виховна година у 1-му класі «Що є злочином?»;

- година спілкування у 2-му класі «Знай свої права та обов’язки»;

- виховна година у 3-му класі «Діти-злочин-покарання»;

- година спілкування у 4-му класі «Наслідки злочину»;

- виховна година у 5-му класі «Злочин і покарання»;

- виховна година у 6-му класі «Право і закони у моєму житті»;

- година правової грамотності у 7-му класі «Що означає бути законослухняним громадянином держави?»;

- виховна година у 8-му класі «Що впливає на злочинність?»;

- година спілкування у 9-му класі «Злочин і підліток»;

- інструктаж учнів щодо відповідального користування соцмережами;

- круглий стіл для педагогічних працівників «Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх».

- інформування батьків про правопорушення серед дітей;

- форум для батьків «Ознаки ризикової поведінки у дітей»;

- надання рекомендацій учасникам освітнього процесу з тем: "Як уникнути правопорушень у дитячому віці", "Відповідальність батьків за дії дітей", "Роль сім'ї у вихованні законослухняності", «Виявлення проблем у сім’ї, які можуть спровокувати протиправну поведінку дитини, та надання порад щодо їх вирішення», "Як виховати в дитині самоконтроль", «Правила поведінки в Інтернеті».

Рекомендації батькам

на тему: "Як уникнути правопорушень у дитячому віці"

Формування правової культури

    • Пояснюйте дітям основні права та обов'язки, закріплені в законах, доступною мовою.
    • Використовуйте приклади з життя, щоб діти розуміли наслідки правопорушень.
  1. Розвиток моральних цінностей
    • Виховуйте повагу до інших людей, їх прав і власності.
    • Розвивайте емпатію, чесність, відповідальність і справедливість через обговорення життєвих ситуацій.
  2. Роль сім'ї
    • Будуйте довірливі відносини з дитиною, щоб вона могла звертатися за порадою.
    • Демонструйте позитивний приклад дотримання законів і соціальних норм.
  3. Контроль за оточенням
    • Звертайте увагу на коло спілкування дитини. Друзі та однокласники можуть значно впливати на її поведінку.
    • Пояснюйте, як уникати негативного впливу компанії.
  4. Залучення до корисних активностей
    • Запропонуйте дитині заняття спортом, творчістю чи участь у соціальних проєктах, щоб спрямувати її енергію в позитивне русло.
    • Підтримуйте хобі, яке цікавить дитину.
  5. Розвиток навичок критичного мислення
    • Вчіть дитину аналізувати свої вчинки та передбачати їх наслідки.
    • Розмовляйте про те, як розрізняти добрі і погані поради або дії з боку інших.
  6. Попередження булінгу та агресії
    • Пояснюйте неприйнятність агресивної поведінки та розв'язання конфліктів через насильство.
    • Вчіть дитину конструктивно вирішувати суперечки, звертатися за допомогою до дорослих.
  7. Безпека в Інтернеті
    • Навчіть дитину дотримуватися правил безпечного користування Інтернетом і соціальними мережами.
    • Обговорюйте ризики кіберзлочинності та правила поведінки в мережі.
  8. Профілактика ризикової поведінки
    • Говоріть із дитиною про шкоду алкоголю, наркотиків і куріння.
    • Розповідайте про ризики участі у вандалізмі, крадіжках або інших протиправних діях.
  9. Юридична обізнаність
  • Організуйте для дитини зустрічі з юристами чи представниками поліції, які зможуть розповісти про юридичну відповідальність у доступній формі.
  • Нагадуйте про адміністративну та кримінальну відповідальність, яка може настати навіть у підлітковому віці.
  1. Розвиток самоконтролю
  • Навчайте дитину контролювати свої емоції та уникати імпульсивних рішень.
  • Обговорюйте наслідки неконтрольованої агресії або негативних дій.
  1. Робота з освітнім закладом
  • Співпрацюйте з учителями та психологами для вчасного виявлення проблем у поведінці дитини.
  • Підтримуйте участь дитини в освітніх ініціативах і просвітницьких заходах.

Ключове правило:

Діти часто наслідують поведінку дорослих. Тому ваша підтримка, увага та особистий приклад законослухняності є найкращим способом профілактики правопорушень.

Рекомендації для батьків на тему: "Відповідальність батьків за дії дітей"

  1. Юридична відповідальність батьків
    • Ознайомтеся із законодавством, яке регламентує відповідальність батьків за вчинки дітей.
      • Адміністративна відповідальність: батьки несуть відповідальність за порушення громадського порядку дітьми (наприклад, дрібне хуліганство).
      • Цивільно-правова відповідальність: батьки зобов'язані відшкодувати матеріальну шкоду, заподіяну дитиною.
      • Кримінальна відповідальність: у деяких випадках батьки можуть відповідати за недогляд, що сприяв вчиненню злочину.
  2. Контроль за поведінкою дитини
    • Регулярно цікавтеся життям і колом спілкування дитини.
    • Забезпечте адекватний контроль за часом, проведеним у мережі Інтернет, і діяльністю в соціальних мережах.
    • Слідкуйте за тим, як дитина проводить вільний час, щоб уникнути залучення до ризикових компаній або протиправної діяльності.
  3. Виховання правової свідомості
    • Навчайте дітей відповідальності за свої дії через пояснення наслідків порушення законів.
    • Виховуйте повагу до інших людей, їх прав і законів суспільства.
  4. Особистий приклад
    • Показуйте приклад законослухняної поведінки. Діти наслідують батьків, тому дотримуйтеся моральних і правових норм самостійно.
    • Демонструйте відповідальність у виконанні власних обов’язків.
  5. Емоційна підтримка та довіра
    • Будуйте довірливі стосунки, щоб дитина могла звертатися за допомогою в складних ситуаціях.
    • Підтримуйте здорове спілкування та не використовуйте агресію у вихованні.
  6. Співпраця з освітнім закладом
    • Тримайте контакт із вчителями, шкільним психологом та адміністрацією. Вони можуть допомогти вчасно виявити проблеми в поведінці дитини.
    • Беріть участь у батьківських зборах і заходах, спрямованих на профілактику правопорушень.
  7. Виховання дисципліни
    • Встановлюйте чіткі правила поведінки вдома, пояснюючи, чому вони важливі.
    • Навчайте дитину відповідати за свої вчинки і дотримуватися обіцянок.
  8. Попередження конфліктних ситуацій
    • Вчіть дитину вирішувати конфлікти мирним шляхом.
    • Пояснюйте, як уникати ситуацій, які можуть спровокувати протиправні дії (наприклад, участь у бійках, хуліганстві).
  9. Робота з ризиковими родинами
    • Якщо сім’я потрапляє в складні життєві обставини, важливо звернутися за допомогою до соціальних служб або психологів.
    • Залучайтеся до програм підтримки сімей, які сприяють запобіганню правопорушенням.
  10. Своєчасне реагування
    • Якщо дитина скоїла правопорушення, не ігноруйте ситуацію. Поговоріть з дитиною про її поведінку, зверніться до фахівців (юристів, психологів) і співпрацюйте з відповідними органами.
    • Навчайте дитину виправляти свої помилки (наприклад, відшкодовувати завдану шкоду).

Висновок:

Відповідальність за дії дітей лежить на батьках, які є основними вихователями та прикладом для наслідування. Завдяки турботі, контролю та правовій обізнаності батьки можуть запобігти протиправній поведінці своїх дітей.

Рекомендації для батьків на тему: "Роль сім'ї у вихованні законослухняності"

Сім'я відіграє ключову роль у формуванні законослухняної поведінки дитини. Основні аспекти цього впливу включають:

1. Формування правової свідомості

  • Ознайомлення з правилами: Навчайте дитину з раннього віку основним правилам поведінки в суспільстві.
  • Пояснення законів: Використовуйте доступну мову, щоб розповісти про закони, їхнє значення та наслідки їх порушення.
  • Роз’яснення відповідальності: Пояснюйте, що кожен вчинок має наслідки, і важливо відповідати за свої дії.

2. Приклад батьків

  • Особистий приклад: Демонструйте законослухняну поведінку. Діти наслідують батьків, тому ваші дії мають бути моральними та відповідальними.
  • Дотримання обіцянок: Виконуйте свої обіцянки, щоб навчити дитину відповідальності за власні слова.
  • Повага до інших: Проявляйте толерантність, доброту та повагу у стосунках з іншими людьми.

3. Побудова довірливих стосунків

  • Відкрите спілкування: Заохочуйте дитину ділитися своїми думками, проблемами та переживаннями.
  • Підтримка: Дайте дитині відчути, що вона може розраховувати на вас у будь-якій ситуації.
  • Уникнення агресії: Виключіть фізичні покарання чи агресивні методи виховання, адже це може спровокувати негативну поведінку.

4. Розвиток моральних цінностей

  • Навчання етичних норм: Пояснюйте, чому важливо бути чесним, справедливим, відповідальним.
  • Виховання емпатії: Вчіть дитину розуміти почуття інших людей, щоб уникнути агресії або байдужості.
  • Підтримка соціальних ініціатив: Заохочуйте участь у благодійності чи громадських проєктах, які виховують відповідальність і турботу про суспільство.

5. Роль дисципліни

  • Чіткі правила: Встановіть зрозумілі межі поведінки в сім’ї та пояснюйте їхню важливість.
  • Справедливі наслідки: У разі порушення правил дитина має розуміти, що її дії матимуть відповідні наслідки.
  • Регулярність: Дотримуйтеся послідовності у вимогах і дисципліні, щоб уникнути плутанини.

6. Контроль та підтримка

  • Спостереження за оточенням: Звертайте увагу на коло спілкування дитини, щоб уникнути негативного впливу.
  • Контроль за діяльністю в Інтернеті: Слідкуйте за тим, як дитина проводить час онлайн, і пояснюйте правила безпечного користування.
  • Залучення до корисних активностей: Заохочуйте дитину займатися спортом, творчістю чи іншими активностями, які розвивають самоконтроль і дисципліну.

7. Юридична освіта

  • Профілактичні бесіди: Говоріть про можливі наслідки протиправної поведінки.
  • Залучення спеціалістів: Організуйте зустрічі з юристами або представниками правоохоронних органів, які доступно пояснять дітям і батькам важливість дотримання закону.

8. Профілактика ризикової поведінки

  • Рання діагностика: Вчасно реагуйте на ознаки агресії, обману чи інших форм ризикової поведінки.
  • Спільне вирішення проблем: Не залишайте дитину сам на сам із труднощами; допомагайте шукати вихід із конфліктних ситуацій.
  • Підтримка здорового способу життя: Заохочуйте дитину до занять спортом, правильного харчування та уникнення шкідливих звичок.

9. Співпраця з освітніми закладами

  • Тісний зв’язок зі школою: Спілкуйтеся з учителями та психологами для виявлення проблем на ранніх етапах.
  • Участь у шкільних заходах: Беріть участь у програмах правової освіти, що проводяться в закладі.

10. Любов і підтримка

  • Визнання успіхів: Заохочуйте дитину за дотримання правил і досягнення, щоб мотивувати її на подальшу законослухняну поведінку.
  • Прийняття: Покажіть, що ви любите дитину незалежно від її помилок, але допомагайте виправляти їх.

Дотримання цих рекомендацій допоможе сім’ї стати основою у вихованні відповідальної, законослухняної особистості.

Рекомендації на тему:

"Виявлення проблем у сім’ї, які можуть спровокувати протиправну поведінку дитини, та надання порад щодо їх вирішення"

1. Виявлення проблем у сім’ї

Ознаки проблем у родині, які можуть впливати на дитину:

  • Емоційна відстороненість: Батьки мало спілкуються з дитиною або не цікавляться її життям.
  • Конфліктні стосунки: Часті сварки, агресія між членами сім’ї.
  • Недостатній контроль: Відсутність правил поведінки або їх несистематичне дотримання.
  • Гіперконтроль: Надмірне втручання в особисте життя дитини.
  • Матеріальні труднощі: Брак коштів або відсутність базових умов для комфортного життя.
  • Алкоголізм, наркоманія: Присутність залежностей у батьків чи інших членів сім’ї.
  • Нехтування освітою: Батьки не підтримують навчання дитини, не цікавляться її успіхами.

Методи діагностики проблем у сім’ї:

  • Спостереження за поведінкою дитини (замикається в собі, агресивна, часто обманює, уникає контактів).
  • Бесіди з батьками та дитиною.
  • Анкетування батьків і дітей для виявлення рівня довіри та взаємодії.
  • Консультації зі шкільним психологом або соціальним працівником.

2. Поради щодо вирішення проблем

А. Поліпшення емоційного клімату в родині

  • Спілкуйтеся відкрито: Приділяйте час для обговорення переживань, планів і труднощів.
  • Встановіть довіру: Уникайте звинувачень і карального тону, створюйте безпечну атмосферу для висловлення думок.
  • Вирішуйте конфлікти мирно: Покажіть приклад, як спокійно обговорювати проблеми без агресії.

Б. Організація сімейного часу

  • Виділяйте час для спільних занять (ігри, прогулянки, кулінарія, подорожі).
  • Розвивайте сімейні традиції, щоб дитина почувалася частиною дружньої родини.

В. Встановлення правил і дисципліни

  • Створіть зрозумілі й реалістичні правила поведінки вдома.
  • Забезпечте справедливі наслідки за їх порушення, пояснюючи причини такого рішення.
  • Будьте послідовними: якщо правило встановлено, всі мають його дотримуватись.

Г. Підтримка освіти й розвитку дитини

  • Допомагайте із завданнями, цікавтеся успіхами та труднощами в школі.
  • Заохочуйте до участі у гуртках, секціях або соціальних ініціативах.
  • Підтримуйте інтереси дитини та допомагайте їх розвивати.

Д. Усунення шкідливих звичок та поведінки у сім'ї

  • Якщо в сім’ї є проблеми із залежностями, зверніться до спеціалістів (реабілітаційних центрів, психологів).
  • Уникайте фізичного або психологічного насильства як методу виховання.

3. Залучення спеціалістів до роботи з сім’єю

  • Соціальні служби: Надають підтримку сім’ям у складних життєвих обставинах.
  • Психологи: Працюють над покращенням стосунків між членами сім’ї, допомагають усвідомити вплив поведінки батьків на дитину.
  • Правоохоронні органи: У разі серйозних проблем із законом чи небезпечного середовища вдома.

4. Рекомендації для освітніх закладів

  • Проводьте просвітницькі заходи для батьків (лекції, семінари).
  • Включайте родини до участі в шкільних проєктах для покращення взаємодії.
  • Забезпечте конфіденційне спілкування з родинами, які потребують допомоги.

5. Поради для дітей із проблемних сімей

  • Встановіть довірливий контакт із дитиною, щоб вона могла звернутися за допомогою.
  • Навчіть дитину висловлювати свої почуття та просити про підтримку.
  • Заохочуйте позитивні приклади з оточення дитини (учителі, наставники).

Головне:
Сім'я є базою для формування моральних і правових норм. Навіть у складних умовах через підтримку, довіру та взаєморозуміння можна створити середовище, яке допоможе дитині вирости законослухняною особистістю.

Рекомендації на тему: "Як виховати в дитині самоконтроль"

Самоконтроль — це важлива навичка, яка допомагає дитині регулювати свої емоції, поведінку та приймати відповідальні рішення. Формування цієї якості вимагає систематичного підходу та підтримки з боку батьків і педагогів.

1. Навчайте дитину розуміти свої емоції

  • Розпізнавання емоцій: Пояснюйте дитині, як розпізнавати свої емоції (злість, радість, страх) і називати їх.
  • Контроль емоцій: Вчіть її, що емоції — це нормально, але важливо вміти їх контролювати. Наприклад, замість того, щоб кричати, можна сказати: "Я засмучений, тому що...".
  • Дихальні вправи: Пропонуйте техніки заспокоєння, наприклад, глибоке дихання або рахунок до 10.

2. Встановіть зрозумілі правила

  • Чіткі межі: Установіть вдома правила поведінки та поясніть їх важливість.
  • Наслідки порушення: Пояснюйте наслідки недотримання правил, але не карайте емоційно — дійте справедливо і послідовно.

3. Заохочуйте планування і постановку цілей

  • Маленькі цілі: Допомагайте дитині ставити невеликі досяжні цілі, наприклад, виконати домашнє завдання до певного часу.
  • Складання плану: Разом складайте список кроків, які потрібно виконати для досягнення мети.
  • Відстеження успіхів: Хваліть дитину за дотримання плану, навіть якщо прогрес невеликий.

4. Розвивайте терпіння

  • Вправи на відкладене задоволення: Наприклад, якщо дитина хоче отримати цукерку, запропонуйте зачекати 5 хвилин, а потім дайте дві цукерки. Це допомагає зрозуміти цінність терпіння.
  • Очікування як навичка: Заохочуйте дитину чекати своєї черги під час ігор або спілкування.

5. Допомагайте регулювати імпульсивність

  • Обговорення наслідків: Пояснюйте, як необдумані дії можуть мати негативні наслідки. Наприклад: "Якщо ти штовхнеш друга, це його образить".
  • Стратегії паузи: Навчайте дитину зупинятися перед дією, роблячи паузу і обдумуючи свої слова чи вчинки.

6. Розвивайте навички вирішення проблем

  • Обговорення ситуацій: Разом із дитиною аналізуйте складні ситуації, шукаючи оптимальні рішення.
  • Гра "Що, якщо...": Задавайте питання на кшталт: "Що ти зробиш, якщо друг тебе образить?" Це допомагає підготувати дитину до різних життєвих ситуацій.

7. Заохочуйте саморефлексію

  • Аналіз вчинків: Допомагайте дитині оцінювати свою поведінку після конфлікту чи проблеми: "Як ти думаєш, що можна було зробити інакше?"
  • Щоденник емоцій: Запропонуйте вести простий щоденник, де дитина записуватиме свої почуття та думки.

8. Навчайте дитину управляти стресом

  • Фізична активність: Регулярні заняття спортом допомагають знімати стрес і покращують самоконтроль.
  • Релаксація: Використовуйте техніки релаксації, такі як медитація або йога для дітей.
  • Розумна перерва: У складних ситуаціях запропонуйте дитині зробити перерву, щоб заспокоїтися.

9. Використовуйте позитивне підкріплення

  • Хваліть успіхи: Заохочуйте дитину за самоконтроль і правильні рішення. Наприклад: "Ти молодець, що спокійно відреагував, коли тебе образили".
  • Мотивуйте: Використовуйте невеликі винагороди за досягнення цілей або дотримання правил.

10. Будьте прикладом для наслідування

  • Демонструйте самоконтроль: Показуйте, як ви самі керуєте емоціями та приймаєте зважені рішення.
  • Пояснюйте свої дії: Діліться своїм досвідом із дитиною, наприклад: "Я був злий, але вирішив обговорити це спокійно".

11. Забезпечте підтримку та любов

  • Емоційна підтримка: Показуйте, що ви готові допомогти дитині впоратися з будь-якими труднощами.
  • Безумовна любов: Дайте зрозуміти, що ви цінуєте дитину незалежно від її успіхів чи невдач.

12. Залучайте спеціалістів за потреби

  • Якщо дитині складно опанувати самоконтроль, зверніться до психолога або педагога для отримання додаткових рекомендацій.

Висновок:
Самоконтроль формується поступово, через позитивний приклад, практику та підтримку. Батьки й вихователі можуть допомогти дитині навчитися керувати своїми емоціями, діями й приймати відповідальні рішення.

Рекомендації на тему: "Правила поведінки в Інтернеті"

Дотримання правил безпечної поведінки в Інтернеті є важливим для захисту дитини від кіберзлочинності, шахрайства, булінгу та інших ризиків.

1. Основи безпечного використання Інтернету

  • Не розголошувати особисту інформацію: Не публікуйте та не передавайте через мережу своє повне ім’я, адресу, номер телефону, місце навчання чи паролі.
  • Думати перед публікацією: Поясніть дитині, що все, що потрапляє в Інтернет, може залишитися там назавжди.
  • Не ділитися конфіденційними файлами: Не відправляйте фото, відео або документи, які можуть бути використані для шантажу.

2. Правила спілкування в мережі

  • Поважати інших: Не ображайте інших користувачів, не залишайте агресивних чи зневажливих коментарів.
  • Не відповідати незнайомцям: Уникайте спілкування з людьми, яких ви не знаєте в реальному житті.
  • Повідомляти про булінг: Якщо ви стали жертвою або свідком кібербулінгу, зверніться за допомогою до батьків, учителів чи адміністрації платформи.

3. Захист паролів та облікових записів

  • Складні паролі: Використовуйте унікальні паролі для кожного облікового запису, що складаються з букв, цифр і спеціальних символів.
  • Не передавайте паролі: Навчіть дитину тримати паролі в секреті, навіть від друзів.
  • Двофакторна автентифікація: Активуйте додатковий рівень захисту на всіх важливих акаунтах.

4. Використання соціальних мереж

  • Налаштування конфіденційності: Перевірте, щоб особистий профіль був доступний лише для друзів.
  • Уважно додавати друзів: Не приймайте запити від незнайомців.
  • Обережність з публікаціями: Пам’ятайте, що розміщені фото або повідомлення можуть бути використані не за призначенням.

5. Захист від шахрайства

  • Не відкривати підозрілі посилання: Навіть якщо посилання надіслали знайомі, перевіряйте його безпечність.
  • Не завантажувати файли з ненадійних джерел: Це може призвести до зараження пристрою вірусами.
  • Не довіряти обіцянкам виграшів: Пропозиції отримати легкі гроші або цінні подарунки — це часто пастки шахраїв.

6. Обмеження часу в Інтернеті

  • Встановлення ліміту часу: Виробіть розумний режим використання гаджетів, щоб уникнути залежності.
  • Різноманітність активностей: Заохочуйте дитину до занять спортом, читання чи інших офлайн-діяльностей.

7. Відповідальність за інформацію

  • Перевірка джерел: Навчіть дитину критично оцінювати інформацію в Інтернеті та розрізняти фейки.
  • Не поширювати неправдиву інформацію: Роз’яснюйте, що публікація чи розповсюдження фейків може мати негативні наслідки.

8. Що робити у випадку небезпеки

  • Звертатися за допомогою: Якщо дитина відчуває загрозу, вона має знати, що завжди може звернутися до вас, учителів або відповідних органів.
  • Повідомляти про підозрілі дії: Навчіть дитину повідомляти про підозрілий контент або поведінку модераторам платформи чи правоохоронним органам.

9. Використання антивірусного захисту

  • Регулярне оновлення програмного забезпечення: Переконайтеся, що на пристроях встановлені оновлені антивірусні програми.
  • Резервне копіювання: Рекомендуйте дитині зберігати важливі файли у хмарних сервісах чи на зовнішніх носіях.

10. Розвиток культури відповідальності

  • Власний приклад: Показуйте дитині, як ви дотримуєтеся правил безпечного використання Інтернету.
  • Постійний діалог: Регулярно обговорюйте з дитиною її досвід у мережі, допомагайте розуміти ризики й уникати небезпек.

Висновок:
Інтернет — це корисний інструмент, але його безпечне використання вимагає дотримання правил. Підтримка та навчання з боку батьків допоможуть дитині уникнути небезпек і використовувати мережу ефективно.

КОНТАКТНІ ТЕЛЕФОНИ СЛУЖБ ДОПОМОГИ

(ПОЛІЦІЯ, СОЦІАЛЬНІ СЛУЖБИ, ГАРЯЧІ ЛІНІЇ):

Заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ «Солоницівська гімназія «Перлина»» - 0953829410, Вікторія Володимирівна ПАРХОМЕНКО.

Соціальний педагог КЗ «Солоницівська гімназія «Перлина»» - 0679968222, Анастасія Олександрівна ЛЮБІНА-БЕЗКОРОВАЙНА.

Практичний психолог КЗ «Солоницівська гімназія «Перлина»» - 0667931834, Аліна Євгеніївна СЕРГІЄНКО.

Служба у справах дітей Солоницівської селищної ради - (063)125-88-13, Шевченко Н.О.

Солоницівський відділ національної поліції України в Харківській області - (057263) 7-22-15, 7-32-93.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень