A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Солоницівська гімназія "Перлина" Солоницівської селищної ради

НАЦІОНАЛЬНИЙ ТИЖДЕНЬ БЕЗБАР’ЄРНОСТІ

Дата: 19.05.2025 16:46
Кількість переглядів: 6

Фото без опису

 

Інформаційна рамка

Національного тижня безбар’єрності в Україні

Дати проведення: 19–25 травня 2025 року.

Вперше в Україні, з 19 травня Міністерством культури і стратегічних комунікацій спільно з Мінрозвитку і Радницею уповноваженою Президента України з питань безбар’єрності на виконання заходу 14 завдання 23 плану заходів на 2025-2026 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року заплановане проведення Національного тижня безбарʼєрності.

Мета: Сприяти формуванню в українському суспільстві культури безбар’єрності через підвищення обізнаності, мотивацію до змін та популяризацію позитивних прикладів рівності можливостей для всіх суспільних груп.

Хештег для використання: #тиждень_безбарєрності

При підготовці інформаційних повідомлень/новин рекомендуємо використовувати:

1. Довідник безбар'єрності - https://bf.in.ua/

2. Гайд безбарʼєрних подій - коли можемо проводити події для всіх без

виключень

3. Брендбук з безбар’єрності - https://barrierfree.crevv.com/

4. Рекомендації щодо викладення інформації суб’єктами владних

повноважень у форматах, що забезпечують доступність її сприйняття -

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1046-2023-%D1%80#Text

5. Типові рішення щодо використання кольорів та дизайну оформлення

комунікації в рамках реалізації Національної стратегії із створення

безбар'єрного простору в Україні до 2030 року - https://mcsc.gov.ua/wpcontent/uploads/2025/02/rekomendacziyi-brendbuk.pdf

Комунікаційні цілі:

1. Підвищити рівень обізнаності

- донести широкому загалу, що безбар’єрність — це коли люди можуть, рухатися вільно, навчатися, працювати, подорожувати незважаючи на інвалідність, вік, стать, та інші характерні риси. Це про зручність і повагу до потреб кожного та кожної;

- пояснити, як безбар’єрність впливає на наше спілкування один з одним, якість життя, економіку, розвиток суспільства.

2. Сформувати позитивне ставлення:

- викликати емоційне розуміння: через особисті історії, кейси, інтерв’ю;

- показати безбар’єрність як нову українську цінність - сучасну, потрібну, людяну і досяжну.

3. Підкреслити роль кожного:

- дати чітке розуміння, що створення безбар’єрного середовища — це не лише завдання влади, а спільна справа бізнесу, громади, кожного з нас;

- показати приклади простих дій, що змінюють ситуацію: від правильного мовлення до зміни маршрутів чи адаптації простору.

4. Мотивувати до дії:

- закликати до ініціатив: участі у подіях, поширення інформації, створеннядоступного простору;

- мотивувати місцеві ініціативи: запуск проєктів, зміни в інфраструктурі.

Цільові аудиторії кампанії та ключові повідомлення:

1. Громадяни України (усі вікові групи, різні регіони).

Мета: Формування розуміння, що безбар’єрність — це вигідно та зручно

для всіх.

Ключові повідомлення:

- Безбар’єрність — це коли дитячий візок, милиці чи старість не є

перепоною.

- Інклюзивне середовище — це комфортне місто (село) для кожного.

- Твоє ставлення та поведінка — вже частина безбар’єрного світу.

- Безбар’єрність створює простір можливостей для кожного з нас.

- Те, що зручно для когось іншого — зручно і для тебе.

Наративи напрямів безбар’єрності:

1. Фізична безбар’єрність -

Безбар’єрність — це коли ти можеш вийти з дому й не боятись першого бордюру. Коли міський простір — не виклик, а запрошення.

Безбар’єрність — це коли ти можеш рухатись, не думаючи, що саме зупинить тебе на наступному кроці. Твоє місто має бути для тебе — не лише на словах.

2. Інформаційна безбар’єрність -

Безбар’єрність — це коли ти можеш зрозуміти написане з першого разу. Бо доступна мова — це прояв поваги, а не спрощення.

Безбар’єрність — це коли ти можеш не витрачати сили на розшифрування — бо інформація має бути зрозумілою одразу.

3. Суспільно-громадянська безбар’єрність -

Безбар’єрність — це коли ти можеш бути частиною суспільства, не підлаштовуючи себе під його уявлення про “норму”. Бо сильна громада — це різна громада.

Безбар’єрність — це коли ти можеш брати участь у суспільному житті на рівних. Коли твої думки важливі незалежно від того, чи ти говориш уголос, жестами чи через екран.

4. Освітня безбар’єрність -

Безбар’єрність — це коли можеш навчатися в будь-якому віці. Коли школа, університет, онлайн-курс — відкриті для всіх, хто хоче знати більше.

Безбар’єрність — це коли ти можеш вчитися незалежно від віку, стану здоров’я чи формату навчання. Знання мають бути відкритими для всіх.

5. Цифрова безбар’єрність -

Безбар’єрність — це коли ти можеш бути онлайн на рівних умовах. А не залишатися осторонь через незручний чи непродуманий інтерфейс.

Безбар’єрність — це коли ти можеш бути частиною цифрового світу — не залежно від віку, досвіду чи стану здоров’я.

6. Економічна безбар’єрність -

Безбар’єрність — це коли можеш працювати, коли хочеш. І коли тебе оцінюють за справу, а не за вік, стать чи стан здоров’я.

Безбар’єрність — це коли ти можеш працювати, бо маєш хист, знання та бажання, а не “відповідний профіль”. А роботодавець дивиться на твій фах і твій досвід, а не лише стать та вік.

Наративи тижня:

1. Безбар’єрність — це коли ми можемо , а не про наші обмеження. Це шанс на вільне життя, навчання, роботу і самореалізацію для всіх.

2. Вільний доступ — це шлях до незалежності та самостійності. Коли середовище зручне — відкривається весь світ.

3. Доступне суспільство — суспільство рівних стартів. Безбар’єрність гарантує можливість кожному реалізувати свій потенціал.

4. Різноманіття — це ресурс, а не проблема. Кожен має талант, і суспільство має дати простір його реалізації.

5. Сильна країна — та, де є можливості для кожного. Військові, молодь, люди з інвалідністю, старші — усі мають право бути активними.

Також можете включати в інформаційні повідомлення/новини згадку та/або тег сторінок:

Першої Леді України Олени Зеленської (офіційні сторінки в Facebook, Instagram,

Twitter) як ініціаторки впровадження політики безбар’єрності;

Радниці-Уповноваженої з питань безбар’єрності Тетяни Ломакіної (офіційні

сторінки в Facebook, Instagram);

Міністерство культури та стратегічних комунікацій України (офіційні сторінки

в Facebook, Instagram).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень