A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Солоницівська гімназія "Перлина" Солоницівської селищної ради

ОСНОВИ СТАЛОГО СПОЖИВАННЯ

Дата: 04.03.2025 20:56
Кількість переглядів: 52

Фото без опису

Сталий розвиток передбачає такий спосіб життя, при якому забезпечується збереження довкілля для майбутніх поколінь.

Але рівень екологічного усвідомлення та культури суспільства лишається недостатнім. Причина цього — низька та неефективна поінформованість щодо наслідків екологічних впливів людської діяльності та невгамовного споживання ресурсів. Відсутні мотивації змінювати споживацькі звички.

Результатом цього є величезні звалища відходів виробництва та споживання, безрозбірливе споживання продукції та послуг, що можуть шкодити здоров’ю та довкіллю, бездумне та виснаження природних ресурсів, тощо.

Фото без опису

Не даремно формування екологічної свідомості та цінностей визначено першою ціллю державної екологічної політики України на період до 2030 року.

ЦІЛЬ № 1:

  • Екологічна свідомість
  • Екологічні цінності
  • Екологічна освіта

Забезпечення переходу до раціональних моделей споживання і виробництва визначено Указом Президента України від 30.09.2019 №722/2019, як одна з цілей сталого розвитку держави  до 2030 року.

Зрозуміло, що виховувати сталі звички в поведінці споживачів, тобто всіх нас, треба починати змалечку.

Наш заклад приділяє увагу темі сталого розвитку та сталого споживання вже з дошкільного віку.

Відповідно  Закону України «Про освіту» впроваджується такий інструмент як наскрізні змістовні лінії освіти до усіх предметних галузей.

Однією з таких ліній визначаємо змістову лінію освіти «Екологічна безпека та сталий розвиток».

Цей інструмент є новий, але він здатний більше мотивувати і бути більш ефективним щодо розвитку компетентності та свідомості здобувачів освіти. Його застосування дозволяє вивчати вплив людини на довкілля і можливі наслідки такого впливу під час вивчення основних предметів. Наприклад, математики, географії, фізики, літератури та інших. Мова про завдання, вправи тощо, які ґрунтуються на реальних життєвих ситуаціях і питаннях пов’язаних зі споживанням ресурсів, відходами, кліматичними змінами, безпекою та вибором більш екологічних товарів і послуг  у поєднанні з моделлю споживацької поведінки.

Відповідно до засад державної політики у сфері освіти, вчителі на уроках застосовують наскрізні лінії для інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів.

Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Мета наскрізних ліній — «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності, такі як: екологічна грамотність і здорове життя, компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій тощо.

Зокрема, нами визначені чотири наскрізні лінії:

  • екологічна безпека та сталий розвиток;
  • громадянська відповідальність;
  • здоров'я і безпека;
  • підприємливість і фінансова грамотність.


Наша педагогічна команда прагне сформувати у здобувачів освіти:

  • ціннісне ставлення до здоров’я та довкілля;
  • підвищення обізнаності щодо управління відходами;
  • мотивацію та навички вибору товарів і послуг з врахуванням їх впливів на стан довкілля та здоров’я людини протягом життєвого циклу;
  • вміння  регулювати власні і родинні потреби у споживанні та заощаджувати ресурси у різних економічних ситуаціях.

ОНЛАЙН ПОСІБНИК «ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ З ОСНОВ СТАЛОГО СПОЖИВАННЯ» (5-7 КЛАСИ)

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень